Problemy techniczne na stronie internetowej, które mogą opóźnić złożenie wniosku ESTA

Opóźnienia w przetwarzaniu strony internetowej ESTA

Problemy ze stroną internetową ESTA nie zdarzają się często, ale kiedy już do nich dochodzi, jest to niezwykle frustrujące – szczególnie dla podróżnych, którzy mają napięty harmonogram. Trzeba jednak zaakceptować fakt, że każdy system online będzie od czasu do czasu doświadczał usterek technicznych, zwłaszcza jeśli obsługuje tak dużą liczbę użytkowników. To powiedziawszy: system ESTA ma imponującą historię dostępności wynoszącą ponad 99%.

CBP (Custom and Border Protection) zazwyczaj przeprowadza ważne aktualizacje i zadania konserwacyjne na stronie internetowej ESTA w weekendy, najczęściej w sobotnie poranki (GMT), kiedy w Stanach Zjednoczonych jest około północy.

Podczas wykonywania tych prac strona internetowa będzie zazwyczaj niedostępna przez okres od 1 do 10 godzin. Niefortunna rzeczywistość jest taka, że podczas tych przerw w dostawie energii osoby, które chcą podróżować do Stanów Zjednoczonych, nie mogą uzyskać uprzedniej zgody i mogą być zmuszone do odroczenia podróży.

Co powinien zrobić ktoś, kto jest zajęty aplikacją ESTA, jeśli napotka problemy?

W przypadku problemów technicznych lub innych problemów z witryną ESTA pomocne mogą być poniższe informacje:

  1. Wyczyść dane przeglądania (pamięć podręczną przeglądarki). W przeglądarce Google Chrome należy kliknąć trzy pionowe kropki w prawym górnym rogu ekranu, wybrać opcję Więcej narzędzi, a następnie wybrać opcję Wyczyść dane przeglądania. Twoja przeglądarka może być inna.
  2. Teraz ponownie otwórz stronę ESTA
  3. Spróbuj wysłać aplikację jeszcze raz

Jeśli powyższe kroki nie zadziałają, a na stronie internetowej ESTA nie ma informacji o tym, kiedy zostanie ona ponownie uruchomiona, spróbuj przełączyć się na inną przeglądarkę. Jeśli wszystko inne zawiedzie, możesz również spróbować przełączyć się na inny komputer – być może w innej lokalizacji, np. w pracy – o ile połączenie internetowe jest stabilne i bezpieczne.

Inną opcją jest próba wysłania aplikacji z urządzenia mobilnego, takiego jak smartfon lub tablet. Potrzebny będzie silny sygnał i połączenie 3G, 4G lub 5G. Jeśli żaden z powyższych sposobów nie zadziała, ostatnią deską ratunku jest skontaktowanie się z operatorem rejsu lub linią lotniczą w celu uzyskania pomocy przy składaniu wniosku.

Dlaczego muszą tak często aktualizować stronę ESTA?

Istnieje wiele powodów, dla których ESTA może od czasu do czasu aktualizować swoją stronę internetową. Przykłady obejmują:

Planowane aktualizacje: Są one zazwyczaj ogłaszane na kilka tygodni przed ich wdrożeniem.
Nieplanowane awarie: Zdarzają się one znacznie rzadziej, ale kiedy już mają miejsce, są zazwyczaj niezapowiedziane.

Aktualizacje są niezbędne, aby upewnić się, że strona ESTA zawsze działa w oparciu o najnowsze technologie. Gwarantuje to, że przechowywanie danych kandydatów, procesy płatności, kontrole danych i podobne funkcje są w stanie zaspokoić potrzeby podróżnych z całego świata.

Innym powodem jest zajęcie się wszelkimi możliwymi kwestiami bezpieczeństwa związanymi z podróżnymi, którzy chcą odwiedzić Stany Zjednoczone. Przykładem może być dodanie większej liczby pól w formularzu wniosku, aby uzyskać informacje o poprzednich wizytach wnioskodawcy na terytoriach poza Stanami Zjednoczonymi. Drugim przykładem jest dodanie większej liczby pól na stronie płatności, aby pomóc w weryfikacji karty kredytowej.

Jakie mam opcje, jeśli nie mogę czekać na ponowne uruchomienie strony ESTA przed złożeniem wniosku?

Osoby, które nie mogą lub nie chcą czekać, aż strona ESTA powróci do trybu online, mogą wysłać swój wniosek za pośrednictwem strony trzeciej. Gdy to zrobią, ich dane są przechowywane i zostaną przesłane do oficjalnego systemu, gdy tylko strona ESTA zostanie ponownie uruchomiona. Należy pamiętać, że za taką usługę zazwyczaj trzeba uiścić dodatkowe opłaty na rzecz strony trzeciej.

Jak mogę się upewnić, że problemy z witryną nie zakłócą działania mojej aplikacji?

Jeśli chcesz mieć pewność, że problemy z witryną ESTA nie wpłyną na Twoją aplikację, najlepszą opcją jest złożenie wniosku tak wcześnie, jak to możliwe. Problemy z witryną ESTA są z natury często nieprzewidywalne. Dlatego też wnioskodawcom zaleca się wysłanie wniosku do ESTA na kilka tygodni przed planowaną podróżą do Stanów Zjednoczonych.

Często zdarza się, że nowe aplikacje są klasyfikowane jako „oczekujące”. W takim przypadku rozpatrzenie wniosku i podjęcie decyzji może zająć nawet 72 godziny. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na niepotrzebne opóźnienia, nigdy nie powinieneś zostawiać wniosku ESTA na mniej niż 72 godziny przed wylotem do Stanów Zjednoczonych.

Wnioski

Wreszcie, podróżni nigdy nie powinni odkładać ubiegania się o ESTA na ostatnią chwilę. Nawet jeśli ktoś złoży wniosek o ESTA dokładnie 72 godziny przed wylotem do Stanów Zjednoczonych, podejmuje ogromne ryzyko rozczarowania.

Podróżni, którzy naprawdę chcą mieć pewność, że nie ma żadnych problemów z ich wnioskiem ESTA, powinni złożyć go tak wcześnie, jak to możliwe – najlepiej w momencie, gdy mają dokładną datę wyjazdu do Stanów Zjednoczonych. Nie ma powodu, dla którego nie można wysłać wniosku ESTA na kilka tygodni lub nawet miesięcy przed terminem. Złożenie wniosku na długo przed wylotem do USA gwarantuje, że w przypadku odrzucenia wniosku będziesz mieć wystarczająco dużo czasu na złożenie wniosku o wizę amerykańską.