Japan Airlines rozszerza flotę o nowe samoloty Boeing i Airbus

Category: Aktualności | 0
Japan Airlines rozszerza flotę o nowe samoloty Boeing i Airbus
Japan Airlines rozszerza flotę o nowe samoloty Boeing i Airbus

Linie lotnicze Japan Airlines (JAL) rozszerzą swoją międzynarodową siatkę połączeń, kupując 42 nowe odrzutowce Boeinga i Airbusa, co stanowi dużą inwestycję w rozbudowę floty.

W opublikowanym w czwartek oświadczeniu, tokijskie linie lotnicze potwierdziły zamówienie obejmujące 21 Airbusów A350-900 i 10 Boeingów 787, przy czym Airbus zabezpieczył większość zamówień.

Dywersyfikacja dostawców w obliczu problemów produkcyjnych

W ramach znaczącej zmiany, JAL nabędzie również 11 samolotów A321neo, zrywając z wyłącznym poleganiem na Boeingu w zakresie jednokadłubowych odrzutowców.

Decyzja ta została podjęta w związku z trwającymi problemami produkcyjnymi i jakościowymi w Boeingu, które zostały podkreślone przez niedawny wypadek z udziałem odrzutowca Alaska Airlines 737 Max.

Posunięcie to podkreśla strategię JAL polegającą na dywersyfikacji dostawców i minimalizowaniu ryzyka związanego z poleganiem na jednym producencie.

Strategiczne wyczucie czasu przed wizytą premiera w USA.

Moment ogłoszenia jest strategiczny i zbiega się ze zbliżającą się oficjalną wizytą premiera Japonii Fumio Kishidy w Stanach Zjednoczonych w przyszłym miesiącu.

Posunięcie to jest postrzegane jako próba wzmocnienia znaczenia dwustronnych więzi biznesowych, szczególnie w kontekście rozmów z prezydentem USA Joe Bidenem.

W obliczu zbliżających się wyborów w Stanach Zjednoczonych, Japonia i inni sojusznicy USA przygotowują się na możliwy powrót Donalda Trumpa do władzy.

Trump jest znany ze swojego krytycznego stanowiska wobec nierównowagi handlowej.

Koncentracja na ekspansji w kluczowych regionach

JAL podkreślił swoje cele strategiczne i podkreślił, że nowe umowy na samoloty mają na celu wzmocnienie i rozszerzenie działalności międzynarodowej.

JAL skupi się przede wszystkim na regionach takich jak Ameryka Północna, Azja i Indie, gdzie spodziewane są znaczące możliwości rozwoju.

Wprowadzenie nowych samolotów będzie rozłożone na sześć lat, począwszy od roku fiskalnego 2027.

Większa wydajność i elastyczność dla japońskich podróżnych

Rozbudowa floty Japan Airlines o nowe odrzutowce Boeing i Airbus ma wpływ na japońskich podróżnych odwiedzających Stany Zjednoczone za pośrednictwem elektronicznego systemu autoryzacji podróży (ESTA).

W miarę jak Japan Airlines zwiększa swoją przepustowość i operacje, może oferować większą dostępność i wybór japońskim turystom odwiedzającym USA.

Dodatkowe loty, szczególnie do kluczowych regionów, takich jak Ameryka Północna, mogą zapewnić japońskim podróżnym większą elastyczność w planowaniu podróży.

Rozszerzenie to może zmniejszyć korki i zapewnić wygodniejsze opcje podróży.

Jest to zgodne z celami programu ESTA: umożliwienie sprawnego i bezpiecznego podróżowania w celu krótkoterminowego pobytu w Stanach Zjednoczonych obywatelom krajów objętych programem bezwizowym (VWP), w tym Japonii.

Co więcej, solidna i zróżnicowana flota zapewnia odporność operacyjną linii lotniczej.

Zmniejsza to ryzyko zakłóceń, które mogłyby wpłynąć na trasy podróżnych, w tym te związane z autoryzacją ESTA i wymogami wizowymi.

Dodatkowo, strategiczny czas rozbudowy floty zbiega się z wizytami dyplomatycznymi i potencjalnymi zmianami w polityce.

Podkreśla to znaczenie utrzymywania silnych więzi między Japonią a Stanami Zjednoczonymi, które mogą mieć wpływ na przepisy dotyczące podróży i programy takie jak ESTA.

Strategia wymiany starzejącej się floty

Zakup tych nowych samolotów stanowi ostatnią fazę wysiłków JAL zmierzających do wymiany około 50 starzejących się odrzutowców, w tym Boeingów 767 i pozostałych 737.

Linie lotnicze poszukują również zastępstwa dla jednego ze swoich A350, który na początku stycznia uczestniczył w kolizji na międzynarodowym lotnisku Haneda w Tokio, powodując zakłócenia w dostawach.

Wpływ na przychody i działalność operacyjną

Według dyrektora finansowego Yuji Saito, utrata A350 spowodowała pewne wyzwania związane z dostawami dla linii lotniczej.

Podczas konferencji prasowej poświęconej wynikom finansowym w zeszłym miesiącu, linia lotnicza przewidywała utratę przychodów w wysokości około 2 miliardów jenów (13,6 miliona dolarów) z powodu wypadku.

Jednak dzięki planowanej rozbudowie floty i dywersyfikacji dostawców, JAL zamierza wzmocnić swoją odporność operacyjną i zapewnić sobie trwały wzrost na konkurencyjnym rynku lotniczym.