Dlaczego ESTA prosi o podanie informacji z mediów społecznościowych?

Informacje o mediach społecznościowych ESTA

W jaki sposób CBP wykorzysta moje dane z mediów społecznościowych, które zostały zebrane za pośrednictwem nowego pytania wprowadzonego do aplikacji ESTA w grudniu 2016 r.?

Dane z mediów społecznościowych zostaną wykorzystane przez CBP do ulepszenia procedur weryfikacji. Może on być również wykorzystywany do wskazywania potencjalnych zagrożeń, do wydawania formalnych orzeczeń w przypadkach zniesienia uprawnień do korzystania z programu bezwizowego, do sprawdzania ważności i legalności podróży oraz podczas procesu weryfikacji wniosków ESTA.

Czy mogę zrezygnować z podawania informacji o moich mediach społecznościowych w ESTA?

Jeśli użytkownik zdecyduje się odpowiedzieć na te pytania, a tymczasowa weryfikacja CBP ujawni potencjalnie niepokojące informacje lub potrzebę ich dalszej weryfikacji, wyspecjalizowany urzędnik CBP przeanalizuje publicznie dostępne dane na dowolnej lub wszystkich platformach mediów społecznościowych. Zostanie to zrobione w sposób uwzględniający wybrane ustawienia prywatności wnioskodawcy dla tej konkretnej platformy, wraz z innymi narzędziami i danymi, z których pracownicy CBP rutynowo korzystają podczas wykonywania swoich obowiązków.

W jaki sposób CBP wykorzysta moje informacje z mediów społecznościowych?

CBP może na przykład wykorzystywać informacje z mediów społecznościowych w celu potwierdzenia lub poparcia informacji podanych przez podróżnego we wniosku. Ułatwi to legalne podróżowanie poprzez wprowadzenie dodatkowego sposobu rozstrzygania kwestii związanych z zawodem, tożsamością, poprzednimi podróżami i podobnymi sprawami.

Może to być również pomocne w zwróceniu uwagi na możliwe przypadki oszustwa lub oszustwa. Dane z mediów społecznościowych mogą na przykład pomóc w rozróżnieniu między osobami, których dane stanowią dowód na ich kwalifikowalność do podróży, a przypadkami, w których dane te budzą obawy.

DHS będzie traktować identyfikatory mediów społecznościowych w taki sam sposób, jak wszelkie inne dane zebrane za pośrednictwem ESTA. Procedury te zostały udokumentowane przez DHS w najnowszych dokumentach PIA (Privacy Impact Assessment) i SORN (System of Records Notice), z którymi można zapoznać się na stronie internetowej DHS pod adresem www.dhs.gov/privacy.

Jakie nowe elementy danych zostały wprowadzone do aplikacji ESTA w grudniu 2016 r.?

DHS wprowadził następujące (opcjonalne) pytanie do formularza I-94W i ESTA: „Wprowadź informacje związane z Twoją obecnością w Internecie – Dostawca/Platforma – Identyfikator mediów społecznościowych”.

Zmieniony formularz wniosku ESTA wyraźnie wskazuje to pytanie jako „opcjonalne”. Jeśli wnioskodawca zdecyduje, że nie chce podawać tych informacji lub po prostu nie ma konta w mediach społecznościowych, nadal może złożyć wniosek ESTA bez żadnych negatywnych wniosków lub interpretacji.

Każdy wniosek ESTA może zostać odrzucony z różnych powodów i nie ma gwarancji, że zostanie on zatwierdzony z informacjami z mediów społecznościowych lub bez nich.