Co mogę zmienić w istniejącym zezwoleniu ESTA?

Category: Aktualizacja ESTA | 0
Edytuj mój ESTA

Jakie informacje mogę zaktualizować?

Przed złożeniem elektronicznego wniosku o zezwolenie na podróż można zaktualizować większość informacji zawartych we wniosku oraz wymagane informacje dotyczące płatności. Jedynymi wyjątkami są jednak numer paszportu i kraj wydający. Jeśli przejdziesz przez pierwszy etap aplikacji ESTA i zechcesz edytować numer paszportu lub kraj wydający, będziesz musiał utworzyć nową aplikację ESTA.

Po zatwierdzeniu wniosku możesz zaktualizować tylko adres e-mail i adres, pod którym przebywasz w USA.

Co powinienem zrobić, jeśli dane mojego paszportu uległy zmianie lub wygasły?

Jedyną opcją dla osoby, która zmieniła dane paszportowe lub uzyskała nowy paszport, jest złożenie wniosku o nowy ESTA. Należy pamiętać, że złożenie wniosku wiąże się z koniecznością uiszczenia związanych z tym opłat.

Jak poprawić błąd w aplikacji?

Wnioskodawcy mogą sprawdzić i poprawić wszelkie błędy przed złożeniem wniosku ESTA, w tym numer paszportu. Jeśli składasz wniosek wraz z wymaganymi informacjami dotyczącymi płatności, możesz edytować wszystkie pozostałe pola danych z wyjątkiem numeru paszportu i kraju wydającego paszport.

Kandydaci, którzy popełnią błędy w swoich danych biograficznych lub paszportowych, muszą złożyć nowy wniosek i będą musieli uiścić odpowiednią opłatę za każdy złożony wniosek. Inne błędy można łatwo poprawić, klikając „Sprawdź status indywidualny” w sekcji „Sprawdź status ESTA”. Osoby, które popełniły błąd w odpowiedzi na pytanie o kwalifikowalność, będą musiały skontaktować się z CBP (Customs and Border Protection) na stronie pomocy.

Co zrobić, jeśli zapomniałem numeru aplikacji?

Po dokonaniu płatności otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem zawierającą numer wniosku. Numer wniosku można również sprawdzić na stronie statusu ESTA. Przejdź do strony głównej ESTA, kliknij „Sprawdź istniejącą aplikację”, a następnie „Sprawdź status indywidualny”. Aby uzyskać autoryzację lub numer wniosku, należy podać numer paszportu, datę wydania paszportu, kraj obywatelstwa, datę ważności paszportu i datę urodzenia.

Ważne jest, aby pamiętać, że wszystkie wprowadzone dane powinny dokładnie odpowiadać tym wprowadzonym we wniosku ESTA. Wszelkie rozbieżności między wprowadzonymi informacjami o pobieraniu a wprowadzonymi informacjami o aplikacji spowodują wyświetlenie komunikatów o błędach, takich jak „Nie znaleziono aplikacji” lub „Aplikacja wygasła”.

Jak mogę poprawić błąd dotyczący daty wydania paszportu lub daty ważności paszportu po wypełnieniu wniosku?

Jedynym momentem, w którym można poprawić datę wydania paszportu lub datę wygaśnięcia paszportu, jest dokonanie płatności za wniosek ESTA. Wnioskodawca, który wprowadzi nieprawidłową datę wydania lub wygaśnięcia paszportu po dokonaniu płatności za wniosek ESTA, będzie musiał ponownie złożyć wniosek o nowe zezwolenie na podróż. Poprzedni wniosek zostanie anulowany, a wnioskodawca będzie musiał zapłacić za każdy nowy wniosek, który złoży.